Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza témat diskusních večerů v Knihovně Václava Havla v letech 2012-2021
Šimůnková, Natálie ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Základní myšlenkou práce je zkoumat provázanost mediálního pole a občanského sektoru na příkladu Knihovny Václava Havla - obecně prospěšné společnosti založené v roce 2004, která pořádá nejrůznější semináře, autorská čtení, výstavy, přednášky, debaty, koncerty a divadelní představení Práce uvádí normativní kořeny obou sfér a nalézá jejich průsečíky i odlišnosti. Teoretická část se zabývá základními koncepty žurnalistiky a občanské společnosti, její druhý oddíl pak vysvětluje specifika občanského sektoru vzešlé z disidentského prostředí v zemích Visegrádu. Prostředí disentu tvořilo i značnou část života Václava Havla, jenž se stal symbolem občanské angažovanosti na celém světě a Knihovna Václava Havla nyní uchovává jeho literární, dramatický, disidentský a politický odkaz. Ambicí práce je seznámit veřejnost s produkcí Knihovny a porovnat její skutečný produkční program s jejím mediálním obrazem, dále odhalit, jaké pořady Knihovny Václava Havla prošly mediální bránou v letech 2012 a 2022, určit z nich ty mediálně nejúspěšnější a výsledek interpretovat. Knihovna Václava Havla investuje čas i úsilí do publicity své produkce, využívá přitom vlastní internetovou televizi Havel Channel a navazuje spolupráce s mediálními domy, čímž se může stát součástí procesů nastolování agendy a gatekeepingu - jako...
Vliv webové analytiky na novinářskou práci
Jílková, Veronika ; Trunečka, Ondřej (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Na poli online zpravodajství už mezi sebou nesoupeří jednotlivé tituly, ale jednotlivé zprávy. Média se proto snaží získat pozornost publika znalostí jeho chování, preferencí nebo zájmů, na které potom reagují vytvářeným a upravovaným obsahem. Publikum poskytuje webovým médiím své informace a zpětnou vazbu mnoha způsoby a pozice novináře v online médiích proto nově vyžaduje i zkušenosti s webovou analytikou. Jak přesně práce novinářů s webovou analytikou vypadá, jakým způsobem ovlivnila tradiční redakční rutiny nebo jak využití webové analytiky vnímají sami novináři popisuje tato diplomová práce. Pro zasazení tématu do kontextu se úvodní část věnuje definici základních pojmů žurnalistiky a zpravodajství. Následuje seznámení s teorií gatekeepingu, která tvoří rámec výzkumu a pomáhá definovat výzkumné otázky. Další část textu je zaměřena na změnu, kterou s sebou internet a jiné technologie doposud přinesly a jaký dopad měly na podobu online zpravodajství i novinářské práce. Samozřejmou součástí teorie je také úvod do tématu redakční, potažmo webové, analytiky. Praktická část na základě získaných informací rozebírá, kdo je v redakcích za webovou analytiku odpovědný a jak často webovou analytiku redakce využívají. Uvedeny jsou rovněž důvody využití webové analytiky v redakcích. Závěrečná část popisuje,...
Vliv sociálních médií na novinářskou práci
Vosátková, Lenka ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Tato diplomová práce s názvem "Vliv sociálních médií na novinářskou práci" se zaměřuje na to, jak nové komunikační technologie a zejména sociálních média ovlivňují práci novináře. Tento vliv je zkoumán s ohledem na čtyři hlavní aspekty žurnalistiky - individuální a novinářské rutiny, práci s informačními zdroji a etické standardy. Teoretická část práce se zaměřuje především na současné mediální trendy, konkrétně na sociální media, a na rutiny novinářů, především z pohledu shromažďování a třídění informací, což velmi úzce souvisí s teorií gatekeepingu. Práce v analytické části využívá kvalitativní výzkumný design, konkrétně se jedná o polostrukturované hloubkové rezhovory. Výzkumný vzorek tvoří sedm novinářů z vybraných českých deníků, kteří reprezentují odlišné části spektra z hlediska oblastí, jimž se věnují, i z pohledu délky praxe. Rozhovory jsou rozděleny do čtyř hlavních částí a jejich cílem bylo zjistit, jaké sociální platformy novináři využívají, jak sociální média změnila novinářské rutiny, jak jsou sociální média využívána jako zdroj informací a jak se změnily etické standardy žurnalistiky. Pro analýzu rozhovorů je využito otevřené a axiální kódování. Výsledky analýzy ukazují, že novináři využívají socální média pro svoji práci každý den a tvoří nedílnou součást jejich pracovních rutin....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.